Ik zoek goedkoop voer voor mijn kat die blaasgruis heeft. Er is voldoende bij de dierenarts, maar naar mijn gevoel erg duur.

Mijn kat is geopereerd aan blaasgruis. Zijn voedingspatroon moet veranderen. Het is niet dat ik te gierig ben,want ik heb alles voor het beestje over. Ik heb meer het gevoel dat je word belazerd als je een zak voer van €30,-/kg moet betalen voor goed voer.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
14.6K

Antwoorden (6)

Ik koop het ook niet bij de dierenarts, veel te duur! 30 euro voor 1,5 kg. Koop het van Prins, bij broekhuizen in de Meern betaal ik 25,95 voor 3 KG. Nog niet goedkoop, maar wel veel voordeliger, en de zelfde samenstelling.

Toegevoegd na 32 seconden:
http://www.broekhuizens.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Mijn kat heeft van Hill, 1.5 kg 18.99 of 5kg 46.99 euro (5kg zak gratis verzenden) bij Zooplus.
En maar 3 maanden achter elkaar???
Ons Kitty is geopereerd en had best grote stentjes, nadat de steentjes onderzocht waren kregen we te horen dat deze variant steentjes een grote kans heeft terug te komen.
Ze mag dus alleen deze brokken en zakjes vlees tegen gruis/steentjes de rest van haar leven.
https://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenvoer_droog/prescription_diet#162566
Grt Miranda
Hill,s
precription c/d
verkrijgbaar bij de dierenarts 48.05

Toegevoegd na 1 minuut:
5 k.g
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb ook de brokjes van het merk Prins, die hebben 2 soorten voer. Vitalcare Struvite, die je kan gebruiken als je kat op dat moment nog blaasgruis heeft. De ander is Vitalcare Adult, die voorkomt de vorming van kristallen en werkt dus preventief. als je je kat namelijk altijd voer geeft tegen blaasgruis is dat namelijk niet, mag je maar 3 maanden achter elkaar geven.
Ik ben er zeer over te spreken, onze kat heeft geen last meer van blaasgruis en hij vindt de brokjes ook smakelijk.
De prijs kwaliteitverhouding is gewoon erg goed.
Je kan het voer kopen o.a. bij de dierenwinkel, verkooppunten staan op de site van Prins, google maar zou ik zeggen. ik hoop je hiermee geholpen te hebben!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het hierboven genoemde voer van prins is een goed alternatief om te geven.
ga geen goedkope supermarktbrokken geven, want gruiskatten hebben de neiging terug te vallen, en dan ben je verder van huis.
wat je zou kunnen doen als je kat het lust, is naast de brokjes rauw vers voer geven.
zo geef ik eendagskuikens, gemalen kippenkarkas, kippenhartjes, levertjes, niertjes, lamshart, koolvis enz.
gezond en goed te betalen.
dit advies is gebaseerd op de veronderstelling dat je kat struviet had.
mocht dat niet het geval zijn, en had je kat oxalaat, dan zou ik me streng aan het advies van je dierenarts houden, en niet zelf gaan experimenteren.
een herhaalde operatie zitten jij noch je kat op te wachten.
Rieneke1
14 jaar geleden
Geef je kat svp géén supermarktvoer of blikvoer! De meeste merken voegen zout als smaak-lokkertje en dat mag een kat helemaal niet hebben, en zeker niet als hij blaasgruis heeft (gehad) Het kan altijd terugkomen en vaak gebeurt dat dan ook.

Trouwens mijn poes Miepie heeft geen blaasgruis maar wel blaasproblemen als ze dat voer krijgt, en gaat dan op bed plassen. Nu gebruik ik Prescription C/D van Hills en ze heeft al bijna een jaar geen problemen meer gehad!

Ik betaal 24,00 voor een zak van 2 kilo, 5 kilo is te duur voor me ineens. Ik heb niet veel geld maar mijn poezebeest is me alles waard.
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
het is niet alleen het zout, ook dat het hoofdingredient in deze voeding graan is draagt toe aan het verhogen van de ph en het terugkeren van blaasproblemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Het zijn juist de brokken die blaasgruis veroorzaken. Ooit een kat in de natuur brokken zien eten? Wat eten dieren zoal in de natuur? Een hond of kat eet vers rauw vlees!! Mijn hond eet al vanaf zijn geboorte Carnibest, uitgebalanceerde voeding van rauw vlees, met pens, beetje rijst enz. Hij is bijna 9 en we zijn nooit!!! met hem naar de dierenarts geweest. Carnibest verkoopt ook kattenvoer. Helemaal aangepast aan de behoeftes van een kat.
Katten zijn echte vleeseters en hebben voedsel nodig met veel dierlijke eiwitten er in. Helaas is het zo dat in alle droge voedingen veel granen verwerkt zijn, waardoor de alvleesklier van katten overbelast kan raken. Het is een onnatuurlijke voeding voor katten. Bovendien kunnen er door droge voeding mineralenophopingen ontstaan in o.a de blaas, waardoor blaasgruis ontstaat. Door Carnibest te verstrekken aan uw kat, zorgt u ervoor dat de kat voldoende vocht binnenkrijgt wat zorgt voor een goede waterhuishouding in het lichaam.